Reklama a sponzoring ke sportu patří. Hokej není výjimkou. Někdy se však hráč nebo tým, který zveřejní spolupráci s nějakou firmou dostanou pod palbu kritiky. Na vlastní kůži to teď zažila hokejová legenda Jaromír Jágr, který na svůj Facebook zveřejnil spolupráci s Kauflandem.
“Ahoj HR. Protože Kaufland podporuje hokej a Rytíře Kladno, rád bych mu to také oplatil. Dal jsem mu proto svůj hlas v Mastercard obchodník roku, ale můj hlas je málo. Podpořte Kaufland i vy, v hokeji nám to totiž vrací každý den!” napsal na sociální síť k fotce, kde stojí s kladenským dresem na kterém je velké logo Kauflandu.
A reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. “Tak Jarda začal spolupráci s Vodňanským kuřetem, tak Kaufland je trošku posun nahoru. Za 10 let to bude třeba nějaká solidní česká firma,” píše jeden uživatel v komentářích.
Naráží na reklamy z roku 2013, ve kterých Jágr hraje spolu s Andrejem Babišem, který tenkrát vedl své hnutí ANO do voleb a posléze se stal ministrem financí.
Spousta fanoušků také kritizovala Kaufland jako takový. “Kdyby nenechal všechny prachy v USA v kasinech tak by se nemusel ztrapňovat s Kauflandem a vodňanským kuřetem,” píše další uživatel.
Ovšem ne všechna kritika byla pouze negativní. “Jaromíre, všichni vás milujeme a velmi respektujeme. Přemýšlejte ale prosím 100x nad tím co děláte a jaký si děláte mediální obraz. Nebuďte prosím jako Dominik Hašek, kterého jsme také všichni milovali. Vy jste ty hvězdy a ne ubohý Kaufland, který se schovává za německou kvalitu a prodává to, co poláci vyhodí za 5 násobek. Prosím vás, najděte si dobrého manažera, prodávejte svoje jméno fanouškům a vy si užívejte svou slávu. My vás milujeme,” stojí v jednom z mnoha komentářů.
Pravdou však zůstává, že kluby se kvůli aktuální situaci s koronavirem dostávají do finančních problémů a přichází o spousty peněz. Není to však jen český problém. Krizi zažívá i samotná NHL, která zavede kvůli financím reklamy na helmách. Psali jsme o tom zde.